Bez kategorii

cyfrowe drukowanie puszek


Ardagh inwestuje cyfrowe drukowanie puszek
Komercyjnie opłacalna od 2019 r.


Dzięki dwóm cyfrowym systemom drukującym na puszkach Hinterkopf direct-to-shape w zakładzie w Montrealu, w którym wszystko się zaczęło, firma otwiera 45 000 stóp kwadratowych na zachodnich przedmieściach Chicago, w którym do końca tego roku będą działać trzy drukarki. Planowane są teraz dwie kolejne lokalizacje, co oznacza, że ​​do końca 2023 r. Hart będzie dysponował czterema lokalizacjami i dziewięcioma cyfrowymi drukarkami do druku na puszkach Hinterkopf direct-to-shape.

W pewnym sensie wszystko zaczęło się od Stephanie Hart, której imię nosi firma. Nosiła kilka kapeluszy przed premierą Hart Print . Od 2004 do 2020 roku pracowała w ALDO Group, montrealskiej firmie specjalizującej się w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości, stylowego i przystępnego obuwia oraz akcesoriów. Jej ostatnie stanowisko to wiceprezes ds. nieruchomości i środowisk marki. W 2016 roku zapisała się na program John Molson Executive MBA na Concordia University w Montrealu. A gdzieś po drodze została inwestorem i partnerem w Brasserie Harricana, nowym minibrowarze również w Montrealu.

Podobnie jak wiele minibrowarów, małe partie i rzemieślnicze ofiary miały kluczowe znaczenie dla biznesu Harricana. „Ale gdy przyjrzeliśmy się sposobom ozdabiania puszek w małych partiach”, mówi Hart, współdyrektor generalny i współzałożyciel, „zdaliśmy sobie sprawę, że jedyną realną opcją są naklejki, które nie są zbyt atrakcyjne, lub etykiety termokurczliwe. które nie są dobre dla środowiska. Mniej więcej w tym samym czasie poznałem trzech kolegów z programu MBA i zanim się zorientowałeś, szukaliśmy sposobu na cyfrowe drukowanie puszek w małych partiach. Początkowo było to zadanie akademickie, które było częścią naszej pracy na kursie. Ale kiedy skończyliśmy szkołę, postanowiliśmy to zrobić”.

Paradis, który był jednym z tych „kolegów studentów”, nawiązuje do historii firmy. „Rząd Quebecu zidentyfikował nas jako innowacyjnego producenta, co pozwoliło nam ustrukturyzować pożyczkę od banku, który był w jednej trzeciej nieoprocentowany. To był ogromny impuls, ponieważ wsparcie rządu utorowało drogę do pozytywnych rozmów z bankami komercyjnymi. Początkowo mieliśmy jednego partnera, który wszedł z pieniędzmi z funduszy private equity, ale później zastąpiliśmy tego partnera pieniędzmi w dużej mierze od przyjaciół i rodziny, więc do końca 2020 r. my trzej współzałożyciele mieli 100% udziałów w firmie.

Do Paradis i Harta jako trzeci współzałożyciel dołączył Alexander Anishin i to on jako pierwszy zidentyfikował Hinterkopfa jako źródło drukarek do puszek, które firma instalował.

Szanse Hart Print na rozwój i sukces znacznie wzrosły w listopadzie 2021 roku, kiedy trzyletnia firma została przejęta przez Ardagh Metal Packaging (AMP), globalnego gracza zatrudniającego prawie 6000 pracowników, działającego w 24 zakładach produkcyjnych w całej Europie. Ameryka Północna i Brazylia oraz sprzedaż w wysokości około 4,1 miliarda USD. „Ta inicjatywa zwiększa zdolność AMP do obsługi szybko rozwijających się, wschodzących klientów, którzy chcą uzyskać dostęp do rynku”, zauważył AMP w ogłoszeniu przejęcia. „Ponadto umożliwia AMP elastyczne reagowanie na krótsze wymagania większych klientów, w tym w przypadku wprowadzania nowych produktów i ukierunkowanych promocji”.

Wśród bardziej ekscytujących aspektów tego rozwoju jest to, że teraz puszka i drukarka są połączone na biodrze. „Kiedy myślisz o producentach puszek, takich jak Ball, Crown czy Ardagh, firma taka jak Hart stanowi tak małą część ich działalności, że niekoniecznie znają najlepszy sposób na stworzenie puszki nadającej się do druku cyfrowego”, mówi Paradis. „Zadrukowane puszki, które sprzedają Coca-Cola na całym świecie, mają wyjątkowo gładki lakier, który pomaga puszkam przechodzić przez maszyny do napełniania i pakowania z bardzo dużą prędkością. To przeciwieństwo tego, czego potrzebujemy. Potrzebujemy lepkiej powierzchni, która będzie miała świetną przyczepność atramentu. Wraz z przejęciem Hart Print przez Ardagh będziemy mogli wspólnie przyjrzeć się temu, co trafia do puszki podczas procesu produkcyjnego, być może nawet do puszek, które są wykonane specjalnie do druku cyfrowego.


 Save as PDF