Bez kategorii

Przekąski w puszkach drukowanych cyfrowo

Wraz z imponującymi wzrostami udziału druku cyfrowego w rynku etykiet i opakowań drukowanych, do gry wkracza wielu nowych graczy — zwłaszcza w obszarze direct-to-shape.

Zapytaj jakąkolwiek firmę zajmującą się produktami konsumenckimi w opakowaniach, jakie cechy opakowania są obecnie ważne przy wprowadzaniu produktu na rynek, a możesz się założyć, że zróżnicowanie i zrównoważony rozwój są wysoko na liście. To wyjaśnia, dlaczego Robin Charest, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i rozwoju biznesu w SnackPow, jest tak podekscytowany cyfrowo drukowaną aluminiową puszką, której używa do produkcji 13 rodzajów przekąsek, które wprowadziła na rynek zeszłego lata.

„Chcieliśmy zaoferować format typu „chwyć i idź”, który klient może łatwo umieścić w uchwycie na kubek w samochodzie, rowerze, plecaku lub czymkolwiek innym” — mówi Charest. „Chcieliśmy również odejść od folii z tworzywa sztucznego w kierunku formatu bardziej sprzyjającego gospodarce o obiegu zamkniętym. A aluminium można poddawać recyklingowi w nieskończoność — zwłaszcza, gdy nie ma na nim etykiety papierowej ani folii termokurczliwej. Kiedy dowiedzieliśmy się, że Solucan może dostarczać puszki w dowolnych ilościach, z pewnością przyciągnęło to naszą uwagę. Ich druk cyfrowy daje nam niesamowitą elastyczność również w zakresie dostosowywania. Wszystko, co musimy zrobić, to wysłać im plik PDF i żądaną liczbę puszek”.

Jedno wyzwanie, które firma Charest i firma musieli przezwyciężyć, dotyczy tego, jak lekka i krucha jest aluminiowa puszka o pojemności 12 uncji — zwłaszcza, gdy jest wypełniona słonymi przekąskami, a nie napojami gazowanymi, które powodują pewne wewnętrzne ciśnienie w puszce. Dość prosta jest depaletyzacja pustych puszek, która jest wykonywana przez maszynę wykonaną przez dostawcę, którego Charest woli nie identyfikować. Wypełnianie i łączenie są trudne, szczególnie łączenie na aluminiowej końcówce do naciągania pierścieni, proces, który zwykle wymaga znacznego nacisku od góry. Charest mówi, że sprzęt do napełniania i zszywania jest w zasadzie domowy i znowu wolałby nie opisywać go szczegółowo. Mówi, że puszki są płukane wstecznie gazowym azotem, a plastikowe nasadki, które zapewniają ponowne zamknięcie, są nakładane ręcznie. Okres ważności 12 miesięcy,

Opakowanie wtórne to pudełko z tektury falistej o sześciu numerach, które również jest ustawiane ręcznie. Podobnie jak większość słonych przekąsek, dystrybucja odbywa się poprzez dostawę do sklepu, chociaż niektóre produkty przechodzą przez centralne punkty dystrybucji. Mówiąc o dystrybucji, Charest mówi, że teraz planuje ekspansję w Stanach Zjednoczonych i poszukuje dystrybutorów.

Obecnie konsumenci mogą znaleźć puszki w supermarketach i sklepach ogólnospożywczych, a Charest twierdzi, że popyt jest co najmniej szybki. Lub produkt można kupić online. Ceny online wahają się od sześciu puszek orzeszków BBQ za 19,99 dolarów kanadyjskich do sześciu puszek z mieszanką orzechów i czekolady za 38,99 dolarów.

Zapytany o koszt nowego formatu opakowania, Charest przyznał, że puszka aluminiowa jest nieco droższa niż konwencjonalny format folii elastycznej. „Ale jesteśmy w stanie przekazać część tego konsumentom, ponieważ doceniają oni wartość dodaną i zalety związane ze zrównoważonym rozwojem” – dodaje.

 Save as PDF